top of page

התארגנות בוקר - הכל על לוחות זמנים בחופשים


"את לא מבינה כמה אני מחכה לחופש הגדול!

אני לא אצטרך לריב איתו כמו תמיד שיקום מהמיטה

אין את הלחץ של התארגנות בוקר"

אז זו חוויה באמת מקלה להרבה הורים

ותחושת רווחה פנימית ויחד עם זאת חשוב

שלילדים שלנו תהיה תכנית על מה עומד להיות על סדר היום.

למה זה חשוב?

כי כמו שהם יודעים מה צפוי להיות בבית הספר

ואילו חוגים יהיה להם היום, כך חשוב לא פחות

לדעת מה צפוי בחופש כאשר הכל יוצא מהרגיל.

זה כולל גם ידיעה סביב מה על סדר היום

זמני חזרה הביתה מבילוי, שעות שינה.

זה תקף במיוחד לגיל הצעיר אשר זקוקים

לוודאות פנימית אודות מה צפוי ומאפשר להם סדר וארגון.

אז מה עושים ?

1. להכין עם הילד/ה טבלה לגבי בריסטול גדול

לחלק את העמודה של כל יום לזמנים

בוקר צהריים וערב.

2. לרשום בכל יום מה צפוי

מבחינת שעת התעוררות

שעות חזרה הביתה

ניתן להכניס זמנים של:

קייטנה, זמנים עם סבא/סבתא/טיול משפחתי

זמנים של חוג אבא/אמא

כל מה שצפוי להיות.

3. חוג אבא/ אמא- מאפשר לילד לדעת מראש

מתי יהיה לו זמן רק שלו עם ההורה

זה טיפ מדהים שאני ממליצה להכניס לשגרת

היום יום ולא רק בחופשים-זה אחד מהטיפים

הכי משמעותיים שאוכל לתת לכם- מרחיב ומעמיק את הקשר

והתקשורת והיחסים.

4. בטבלה להכניס גם "כוכבית"

זה אומר זמן של גמישות ושינוי תכנית

כדי ללמד את הילדים מקום לתכנון ולגמישות.

5. האם לאפשר לו ללכת לישון יותר מאוחר?

הרבה הורים שואלים אותי, לגבי הנושא הזה בחופש

אני חושבת כי יש מקום לגמישות בתוך מה שקבוע מראש

(יש לתת את הדעת לפי גיל הילד כמובן)

אם הילד רוצה ללכת לישון חצי שעה יותר מאוחר

יש לתת לכך את הדעת והמקום , כמובן תוך שיתוף והתייעצות

על ההשלכות של העייפות אם הוא מתקשה לקום למחרת לקייטנה

ובכך ללמד את הילד לקחת אחריות.

6. הכניסו לטבלה גם את המשימות שהם יתרמו לבית

כל ילד לפי מה שהוא כמובן יכול לתרום לבית.

כאשר זה יהיה בטבלה - זה יכנס כסדר השבועי

ויעודד אותם לקחת חלק ולגלות אחריות בבית.

אני מאחלת לכם קיץ מהנה ובטוח

פה בשביל כל שאלה

שלכם, ים אסף אמברצ'י "בשביל המשפחה"

052-3963743

פוסטים אחרונים
רשימת פוסטים
ארכיון
הרשמה לניוזלטר

Your details were sent successfully!

bottom of page