top of page

?איך לחזק את הקשר הרגשי עם הילד שלי

"אני מתגעגע אליו ואני מרגיש

שהמרחק כבר גדול מידי בינינו.

פעם הינו יותר קרובים

ואני לא יודע מה קרה לנו בדרך

ואני לא רוצה לאבד אותו"

אני שמה לב בעלייה ניכרת בקרב הורים להדרכה

במיקוד בעבודה על תקשורת ויחסים!

בפרט עם היום יום העמוס שלנו

והלחץ "להספיק הכל"

עדיין הרבה הורים, עוצרים לחשוב

איך ליצור קשר חשוב ומשמעותי עם ילדיהם.

את השיחה הזו, ניהלתי עם אב מקסים

אשר הגיע כדי לעבוד בהדרכה הפרטנית

על הקשר עם בנו אשר אוטוטו נכנס לגיל ההתבגרות.

לכן החלטתי לכתוב בנושא

ולהעניק לכם 4 דרכים

כדי לשפר את היחסים

ואת הקשר שלכם.

לפני שנלך לפרקטיקה

בואו נתבונן לרגע בחוויה הרגשית של האבא:

החוויה היא כי הוא מנסה לדבר עם בנו

ומנסה להתקרב אליו ולבנות יחסים ומנסה ומנסה

והבן בחוויה שלו, הודף אותו ונוטה יותר

לשתף ולשוחח עם האמא.

זה בהחלט מצב מתסכל ועל כן

קבלו ממני את הכלים הבאים אשר יעזרו לכם

להגביר את הנוכחות שלכם בחייהם של ילדיכם

ויעזרו לחזק את הקשר שלכם איתם.

ראשית - מה היא נוכחות הורית?

נוכחות הורית היא כפי שזה נשמע.

ככל שנגביר את הנוכחות שלנו

כך תוך כדי תנועה, יתאפשר מרחב אינטימי ומשותף

בינינו לבין ועם ילדינו, וזה יאפשר תקשורת קרובה,שיתוף רגשי

אמון , מרחב של פתיחות ותחושת חופש.

זה יאפשר שביום יום, הילדים יפנו אלינו יותר ויותר

וישתפו ויבקשו עזרה, תמיכה, הקשבה.

איך מגבירים את הנוכחות ההורית שלנו?

1. רגע של הסתכלות פנימה ומודעות להתנהלות ולבחירות שלנו:

פירוש המילה נוכחות:

"המצאות במקום", "להיות עד להתרחשות", "לשהות"

שאלו את עצמכם :

מה זה בעבורי לשהות עם ילדיי?

כמה אני מוכן להמצא במקום?

כמה זמן אני מוכן להקדיש?

האם עלי לוותר על משהו כדי להיות איתם?

איך ארגיש עם תחושת קרבה לילדים שלי?

יש הורים אשר אמרו לי בעבר כי הם חוששים להיות יותר מידי

זמן עם ילדיהם מחשש שזה יגרום למריבות או שאין להם סבלנות

לכך ועל כן, עם רגע של כנות והתבוננות- הדרך תהיה בהירה יותר.

אני נוהגת להשיב לאותם הורים כי זה גם עניין של אימון והתנסות

וככל שהם יצברו יותר זמן עם ילדיהם, זה יהפוך לקל יותר

והשיח יזרום יותר בטבעיות.

2. שיחה מלב אל לב:

אחד מסודות הקסם בבניית אמון ויצירת מרחב של אמת

עם ילדינו, זה באמת גובה עיניים ושיח מלב אל לב

ועל כן ההמלצה היא : לשבת לשיחה ולשתף את מה שעל הלב

ואת הכוונות בקרבה ובכך יש הכרזה גם שלנו עם ומול ילדינו

על הרצון בקשר ובקרבה.

3. "חוג אמא/אבא":

רבות אני מדברת על זמן איכות נטו עם ילדינו

במכון אדלר קוראים לזה "חוג אבא/אמא"

ועל כן, בשיחה - הציעו זאת כזמן נטו של פעם בשבוע

זמן שהוא רק שלכם וזה מצע נהדר לביסוס הקשר.

חשבו ביחד על זמן שהוא רק שלכם ומה תרצו

כמו זמן ספורט/ קריאה/משחק וכל מה שיעשה לכם

קרוב וטוב.

4. המלצה לדרך התקשורת המיטבית ליצירת החיבור:

כמה שיותר תקשורת עם קבלה והקשבה

כמה שפחות שיפוטיות וביקורת

כמה שיותר שיח בגובה העיניים

כמה שיותר שיח אמפתי אשר מבין את הצד השני

כמה שיותר שיתוף כן ואמיתי מכם-יעודד שיתוף מהם.

הקשבה מכבדת וסובלנית אשר נותנת לילדיכם

תחושה כי אתם "רואים אותם"

תאפשר מרחב של יחסים עם כוונות של שיתוף

וקרבה מהם אליכם.

אאחל לכם תקשורת ויחסים עם ילדיכם

ולכל שאלה, התייעצות והתלבטות-אני פה

ממני ים, בשביל המשפחה

#הורים #נוכחותהורית #יחסים #מריבותביןאחים #הקשבה #תקשורת #מכוןאדלר #תקשורתאפקטיבית #כליםלתקשורת #משפחה #ילדים #גילההתבגרות #הוריםברשת #קושיבגידולהילדים #קושיבסמכותההורית #סמכותהורית #משמעות #סבאוסבתא #חוקיםוגבולות #אלימותחברתית #לחץחברתי #חרם #מיומנויותחברתיות #כישוריחיים #אסטרטגיות #תקשורתמקרבת #פסיכודרמה #אימוןאישי #גישתאדלר #פסיכודרמהאימונית #השגחהמקרוב #סמכותהוריתבגילהרך #סמכותהוריתבגילההתבגרות #מרד #מרדגילהנעורים #הואלאמקשיבלי #עונשים #הגדרהלסמכותהחדשה

פוסטים אחרונים
רשימת פוסטים
ארכיון
הרשמה לניוזלטר

Your details were sent successfully!

bottom of page